Quantcast
Channel: blog.CALIMERA.pl »Świętokrzyskie
Browsing latest articles
Browse All 9 View Live

Weekend Listopadowy I – Bałtów

Już od wakacji planowaliśmy wyjazd do Bałtowa. W sierpniu zostało tam uruchomione prehistoryczne oceanarium, które bardzo chcieliśmy zobaczyć. Niestety obowiązki służbowe nie pozwalały nam na wyjazd...

Weekend Listopadowy II –Ćmielów i Dwikozy

Opuściliśmy Park Dinozaurów w Bałtowie i skierowaliśmy się w stronę Ćmielowa gdzie mieści się Żywe Muzeum Porcelany. Bez problemów i błądzenia dotarliśmy na miejsce. Na terenie fabryki znajduje się...

Weekend Listopadowy III – Zamek w Sandomierzu

Po przyjemnym pobycie w Dworze Dwikozy, wyspani i po bardzo dobrym śniadaniu wyruszyliśmy w stronę Sandomierza. Długo nie musieliśmy jechać, bo Dwikozy oddalone są od Sandomierza zaledwie o 7 km. Już...

Weekend Listopadowy IV – Bazylika w Sandomierzu

Bazylika usytuowana jest na szczycie wzgórza sąsiadującego ze wzgórzem zamkowym. Aby się do niej dostać wystarczy przejść zaledwie 200 metrów. Stojąc na zamkowym dziedzińcu nie sposób ją przeoczyć....

Weekend Listopadowy V – Rynek i Ratusz w Sandomierzu

Sandomierski Zamek i Katedra wywarły na nas niemałe wrażenie. Mówiąc wprost bardzo nam się podobały pomimo, że wystrój Katedry nieco mnie zaskoczył . Nie mieliśmy niestety zbyt dużo czasu na zwiedzanie...

Weekend Listopadowy VI – Sandomierskie Podziemia

Jak wiadomo musieliśmy opuścić rynek, gdyż mieliśmy już wyznaczoną godzinę wejścia do kolejnej sandomierskiej atrakcji, jaką są podziemne korytarze udostępnione do zwiedzania. Oczywiście, jak na...

Weekend Listopadowy VII – Jaskinia Raj

W Kielcach zatrzymaliśmy się w hotelu Pod Złotą Różą. Hotel położony jest w centrum Kielc w pięknie odrestaurowanej kamienicy. Małym kłopotem może być parking strzeżony znajdujący się w pewnym...

Weekend Listopadowy VIII – Zamek w Chęcinach

Dzisiaj mały jubileusz. Minęły 4 miesiące od uruchomienia bloga. Dokładnie 6 września powitaliśmy Was na stronach CALIMERA.pl. Bardzo się cieszę, bo również dzisiaj odnotowaliśmy 2000 wizytę....

Weekend Listopadowy IX – Park Etnograficzny w Tokarni

Ostatnim punktem naszej wyprawy był Park Etnograficzny w Tokarni, należący do Muzeum Wsi Kieleckiej. Został on otwarty w 1977 roku. Zamierzeniem jego twórcy, etnografa i znawcy kultury ludowej, Romana...